Bilişim Teknolojileri 

Bilişim Teknolojileri dersi, öğrencilerine modern bilişim dünyasının temel kavramları, becerileri ve teknolojik araçları hakkında bilgi kazandırmayı amaçlayan önemli bir ders programıdır. Bu ders, öğrencilere bilgisayar ve bilişim teknolojileri alanındaki temel yetenekleri edinme fırsatı sunarak onları dijital dünyanın aktif birer katılımcısı yapmayı hedefler. 

Derslerimiz, öğrencilere günümüzün hızla değişen dijital dünyasında başarılı bir şekilde hareket etme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. İşte bu kapsamdaki derslerimizin ana konuları: 

Dijital Vatandaşlık: Öğrencilere, dijital vatandaşlık kavramı altında çevrimiçi etik kuralları, güvenli çevrimiçi davranışları ve siber güvenlik bilincini kazandırıyoruz. Bu, öğrencilerin dijital dünyada sorumlu bir şekilde hareket etmelerini sağlamak için önemli bir temel oluşturur. 

Sosyal Medya Kullanımı: Sosyal medyanın etkili ve güvenli bir şekilde kullanılmasını öğretiyoruz. Öğrencilere, kişisel bilgilerin güvenliği, etkili iletişim ve çevrimiçi itibar yönetimi konularında pratik bilgiler sunuyoruz. 

İnternette Doğru Bilgiye Ulaşma: Bilgi çağında doğru ve güvenilir bilgilere nasıl ulaşılacağını öğretiyoruz. Kaynakları değerlendirme, doğrulama ve güvenilir içeriği ayırt etme konularında öğrencilere pratik bilgiler veriyoruz. 

Microsoft Office Programları: Word, Excel ve PowerPoint gibi Microsoft Office programlarını kullanarak belge oluşturma, veri analizi yapma ve etkili sunumlar hazırlama becerilerini öğretiyoruz. 

Grafik Hazırlama: Canva gibi araçlar kullanarak öğrencilere grafik tasarım yapma yetenekleri kazandırıyoruz. Görsel anlatım becerilerini geliştirerek, öğrencilerin projelerini daha çekici hale getirmelerine olanak tanıyoruz. 

3D Yazıcı Kullanımı: Teknolojinin güncel yüzüne dokunarak, öğrencilere 3D yazıcıları kullanarak nesneler üretme yeteneklerini öğretiyoruz. Tasarım düşüncesi ve üretim süreçleri konularında önemli bir bakış açısı kazandırıyoruz. 

Algoritma: Yazılımın temelini oluşturan algoritma kavramını öğretiyoruz. Problem çözme yeteneklerini geliştirmek, mantık yürütmek ve programlama becerilerini oluşturmak için öğrencilere pratik uygulamalar sunuyoruz. 

HTML Giriş Seviyesi Programlama Dili: HTML gibi giriş seviyesindeki bir programlama dilini öğreterek, öğrencilere temel web geliştirme becerilerini kazandırıyoruz. 

Mobil Uygulama Programı: App Inventor gibi araçlar kullanarak öğrencilere mobil uygulama programlamayı öğretiyoruz. Bu, öğrencilere kendi fikirlerini mobil platformlarda hayata geçirme imkanı tanır. 

Arduino Elektronik Kart: Arduino kullanarak elektronik devre tasarlama ve programlama becerilerini öğretiyoruz. Ayrıca anlamalarına yardımcı olacak projeler üzerinden uygulamalı deneyim sunuyoruz.” 

Bu dersler, öğrencilerin hem dijital dünyayı etkili bir şekilde kullanmalarını hem de bu teknolojilere yönelik temel beceriler kazanmalarını amaçlayarak onları çağın gereksinimlerine hazırlamayı hedeflemektedir. 

Dijital Okur Yazarlık 

Dijital Okur Yazarlık dersi, öğrencilere modern teknoloji ve dijital medya kullanımı konusunda bilinçli ve etkili bir şekilde hareket etme becerilerini kazandırmayı amaçlayan önemli bir eğitim programıdır. Bu ders, öğrencilere dijital dünyada güvenli ve etik bir şekilde bilgiye erişim, bilgiyi değerlendirme, içerik oluşturma ve dijital etkileşimlerde bulunma becerilerini geliştirme fırsatı sunar. 

Dijital Okur Yazarlık dersinin temel odak noktaları şunlardır: 

  1. Bilgiye Erişim ve Değerlendirme: Öğrencilere, internet ve dijital kaynaklardan bilgiye nasıl erişileceği ve bu bilgilerin güvenilirliğini nasıl değerlendirebilecekleri öğretilir. Doğru kaynakları seçme, bilgi doğrulama ve çeşitli dijital platformlarda bilgi araştırma becerileri kazandırılır. 
  2. Dijital İletişim ve İfade: Dijital Okur Yazarlık dersi, öğrencilere etkili dijital iletişim becerileri kazandırmayı hedefler. Bu, e-posta yazma, blog yazma, dijital rapor hazırlama gibi iletişim becerilerini içerir. Aynı zamanda öğrencilere çeşitli dijital araçlarla ifade etme ve içerik üretme yetenekleri öğretilir. 
  3. Dijital Güvenlik ve Gizlilik Bilinci: Öğrencilere dijital dünyada güvenli ve etik davranma konularında bilgi verilir. Çevrimiçi platformlarda güvenlik önlemleri, şifre kullanımı, kişisel bilgilerin korunması gibi konularda farkındalık oluşturulur. 
  4. Dijital Etik ve Sorumluluk: Dijital Okur Yazarlık dersi, öğrencilere çevrimiçi etik kurallarına uygun davranma, çevrimiçi etkileşimlerde saygılı olma, telif haklarına saygı gösterme gibi konularda etik ve sorumluluk bilinci kazandırmayı amaçlar. 
  5. Medya Analizi ve Eleştirel Düşünme: Dijital medyanın doğru ve etkili bir şekilde analiz edilmesi, medya içeriğinin eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirilmesi öğretilir. Haber kaynaklarının güvenilirliği, medya manipülasyonu gibi konular ele alınır. 

Dijital Okur Yazarlık dersi, öğrencilere modern yaşamda dijital teknolojileri bilinçli ve etkili bir şekilde kullanma becerilerini kazandırarak onları dijital dünyada güvenli ve aktif birer katılımcı yapmayı hedefler. 

Derslerimizde, öğrencilere çağdaş dijital dünyada bilinçli ve etik bir şekilde hareket etme yeteneklerini kazandırmayı amaçlayan geniş bir müfredat sunuyoruz. Dijital vatandaşlık kavramı çerçevesinde, öğrencilere çeşitli beceri ve bilgiler öğretiyoruz. 

Sosyal Medya Kullanımı: Derslerimizde sosyal medya kullanımının güvenli, etik ve etkili bir şekilde gerçekleştirilmesi konusunda öğrencilere rehberlik ediyoruz. Dijital etik, gizlilik ve çevrimiçi kimlik yönetimi gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlıyoruz. 

LinkedIn gibi profesyonel ağlarda etkili bir şekilde profil oluşturma, bağlantı kurma ve iş dünyasında dijital varlığını yönetme konularında öğrencilere rehberlik ediyoruz. 

İnternette Doğru Bilgiye Nasıl Ulaşma: Dijital dünyada doğru ve güvenilir bilgilere ulaşma becerilerini öğretiyoruz. Kaynakları değerlendirme, doğrulama ve güvenilir içeriği ayırt etme konularında öğrencilere pratik bilgi veriyoruz.” 

Bu konular, öğrencilere günlük yaşamlarında dijital dünyayı etkili bir şekilde kullanma, bilinçli bir şekilde bilgi üretme ve tüketme yetenekleri kazandırmayı amaçlamaktadır. 

Blog Yazarlığı: Öğrencilere kendi düşüncelerini ve deneyimlerini çevrimiçi platformlarda nasıl paylaşacakları konusunda blog yazarlığı öğretiyoruz. Yazma becerilerini geliştirerek etkili ve içerik zengini blog yazıları hazırlama yeteneklerini kazandırıyoruz. 

Canva Programı ile Grafik Hazırlama: Görsel anlatımın gücünü vurgulayarak, öğrencilere Canva gibi araçlar kullanarak grafik tasarım yapma becerilerini öğretiyoruz. Bu, öğrencilerin etkili ve estetik açıdan çekici görseller oluşturabilmelerine olanak tanır. 

Microsoft Office Programları: Öğrencilere ofis uygulamalarını etkili bir şekilde kullanma becerileri kazandırıyoruz. Word, Excel ve PowerPoint gibi programları kullanarak belge oluşturma, veri analizi yapma ve sunum hazırlama konularında pratik deneyim sunuyoruz. 

3D Yazıcı Kullanımı: Teknolojinin güncel yüzüne dokunarak, öğrencilere 3D yazıcılar aracılığıyla nesneler üretme yeteneklerini öğretiyoruz. Bu, öğrencilere tasarım düşüncesi ve üretim süreçlerine dair önemli bir bakış açısı kazandırır. 

Nesnelerin İnterneti (IoT) 

Nesnelerin İnterneti (IoT) dersi, günümüz teknoloji dünyasında önemli bir yere sahip olan ve cihazların birbirleriyle ve internetle iletişim kurma yeteneğini ifade eden bir konu üzerinde odaklanan bir eğitim programıdır. Bu ders, öğrencilere IoT’nin temel kavramlarını, uygulama alanlarını ve bu teknolojinin nasıl çalıştığını anlama fırsatı sunar. 

Derslerimizde, öğrencilere modern teknolojinin temel taşlarından olan Arduino ve Raspberry Pi kartlarını kullanarak kendi elektronik devrelerini oluşturma yeteneği kazandırıyoruz. Bu ders kapsamında, öğrenciler, tasarladıkları evleri Arduino ve Raspberry Pi kartları ile kontrol edilebilir hale getirmek üzere kodlama becerileri geliştiriyorlar. 

Öğrencilerimiz, çeşitli sensörler ve elektronik bileşenler kullanarak kendi akıllı ev projelerini tasarlayıp hayata geçirme şansı buluyorlar. Bu süreçte, Arduino ve Raspberry Pi programlama dillerini öğrenerek, çeşitli görevlerin otomatize edilmesi ve evlerinin farklı alanlarında kontrol sağlama yeteneklerini keşfediyorlar. 

Kendi akıllı ev projelerini gerçekleştirerek, öğrencilerimiz problem çözme yeteneklerini geliştirirken aynı zamanda yaratıcılıklarını da ortaya koyabiliyorlar. Bu ders, öğrencilere hem elektronik mühendisliği hem de bilgisayar bilimleri alanında pratik deneyim kazanma imkanı sunarak, onları STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) alanlarında güçlü bir temelle donatmaya yönelik bir yaklaşımı desteklemektedir. 

Nesnelerin İnterneti dersinin temel unsurları şunlardır: 

  1. IoT Temelleri: Öğrencilere, nesnelerin internetinin temel kavramları, sensörler, veri iletimi, bulut bilişim ve cihazlar arası iletişim gibi konularda bilgi verilir. IoT ekosistemi içinde yer alan temel bileşenlerin işleyişi anlatılır. 
  2. Uygulama Alanları: Nesnelerin İnterneti dersi, IoT’nin çeşitli uygulama alanlarına odaklanır. Akıllı ev sistemleri, sağlık sektöründeki uygulamalar, endüstriyel IoT kullanımı gibi örnekler üzerinden öğrencilere gerçek dünya senaryoları sunularak konular pekiştirilir. 
  3. Veri Analizi ve İşleme: IoT cihazlarından gelen büyük miktardaki verilerin nasıl işlendiği, analiz edildiği ve bu verilerin nasıl kullanılabileceği konularına odaklanılır. Veri bilimi ve analitiği, IoT dersinde önemli bir yer tutar. 
  4. Güvenlik ve Gizlilik: Nesnelerin İnterneti dersi, IoT sistemlerinin güvenlik ve gizlilik konularını ele alır. Cihazların ve verilerin korunması, siber güvenlik önlemleri, güvenli iletişim protokolleri gibi konular öğretilir. 
  5. Proje ve Uygulama: Öğrencilere, kendi küçük ölçekli IoT projelerini geliştirme fırsatı tanınır. Bu projeler, öğrencilere teorik bilgileri pratiğe dönüştürme ve kendi IoT çözümlerini tasarlama konusunda deneyim kazandırır. 

Nesnelerin İnterneti dersi, öğrencilere günümüzün dijital çağında önemli bir rol oynayan bu teknolojiyle ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırarak onları geleceğin teknoloji liderleri, geliştiricileri ve sistem tasarımcıları olarak yetiştirmeyi amaçlar. 

Wesentlich in der objektorientierten Programmierung ist der neue Ansatz, reale Phänomene auf die Programmierung zu übertragen. In der klassischen prozeduralen Programmierung haben wir Daten und Funktionen. Alles dreht sich also um Daten und die Methoden, die diese Daten verarbeiten. In der Tat, zwei wichtige Einheiten in der objektorientierten Programmierung; Daten und Methoden, die Daten verarbeiten und logische Ergebnisse liefern. Aber der Unterschied hier ist, dass auch reale Phänomene besser beobachtet und auf die Programmierwelt übertragen werden. Objektorientierte Programmierung; ist eine Codearchitektur, mit der Sie kompilierten Code schreiben, den geschriebenen Code in Klassen speichern und diese Klassen dann erneut verwenden können. Objektorientierte Programmierung ist also eine Art Prozedur. Mit anderen Worten, es ist ein Regelwerk, das Programmierern eine Vielzahl von Methoden und Mustern bietet.

In unseren Lektionen wird die Sprache C #, die buchstäblich objektorientierte Programmierung ist, mit Visual Studio unterrichtet. Das Konzept der Klasse hat einen wichtigen Platz in dieser Sprache. Ein gutes Verständnis dieses Konzepts ermöglicht es den Schülern, den Unterricht in allen Arten von Techniken zu nutzen und Objekte zu haben, die für Sie einzigartig sind. Jedes Objekt, das sich bereits in der .NET-Technologie befindet, muss notwendigerweise von Klassen abgeleitet werden.

Die objektorientierte Programmierung setzt sechs vorrangige Ziele für die Softwareentwicklung. OOP ist bestrebt, Software zu produzieren, die die folgenden Eigenschaften aufweist:

Natürlich: Auf diese Weise wird ein verständlicheres Programm geschrieben und entwickelt.

Zuverlässigkeit: Gut konzipierte, sorgfältig geschriebene objektorientierte Programme sind zuverlässig. Die Natur von modularen Objekten ermöglicht es, Änderungen vorzunehmen, ohne einen Teil des Programms zu beeinträchtigen. Es ermöglicht, Wissen und Verantwortung an einem Ort zu isolieren. Diese Isolierung ermöglicht es Ihnen, jede Komponente unabhängig voneinander zu testen und zu validieren.

Wiederverwendbarkeit: Macht ein Bauherr eine neue Ziegelentdeckung, wenn er jedes Haus baut? Entdeckt der Elektroingenieur jedes Mal, wenn er eine Schaltung entwirft, eine neue Art von Widerstand? Warum also sollten Programmierer ein Problem nicht immer wieder verwenden, nachdem es gelöst wurde?

Nachhaltigkeit: Gut gestalteter objektorientierter Code wird beibehalten. Ein Fehler wird einfach an einer Stelle auf das Problem korrigiert. Da eine Änderung in der Anwendung transparent ist, profitieren andere Objekte automatisch von der Hardware.

Ausbaufähigkeit: Während OOP eine Bibliothek von Objekten erstellt, behandelt es auch die Funktionalität seiner Objekte. Software ist nicht statisch. Es ist auch notwendig, das Wachstum und die Veränderung von Software zu berücksichtigen.

Zeitersparnis: Der Lebenszyklus eines modernen Softwareprojekts kann oft Wochen dauern. Dank OOP ist dieser Prozess schneller. Wenn Ihr Programm als Objekte erstellt wird, wenn es ein Problem gibt, kann mehr als ein Codeabschnitt separat bearbeitet werden, oder sogar das Problem kann von mehr als einem Entwickler gleichzeitig unabhängig gelöst werden.