TED İzmir Koleji
Anasayfa    |   Okul Ücretleri   |   Kayıt Bilgileri   |   İletişim    |    Basında Biz   |    En   |    Tr  
 
 
KURUMSAL OKUL ÖNCESİ İLKOKUL ORTAOKUL LİSE DESTEK BİRİMLER   OKULDA YAŞAM
  TED İzmir Koleji BTEC Programı  
TED Izmir Koleji ATATÜRK KÖŞESİ
Atatürk Kösesi
   
TED Izmir Koleji 360° TED İZMİR KOLEJİ
             
BTEC Uluslararası Meslek Edindirme Programı
   

BTEC başta YALE ve OXFORD gibi üniverstiler olmak üzere dünya çapında kabul gören bir eğitim programıdır.
http://www.ox.ac.uk

BTEC, Türkiye'de üniversite giriş sisteminde beklenen değişikliğin gerçekleşmesi durumunda öğrencilerinüniversiteye girişlerini kolaylaştıracaktır.http://www.osym2015.com/node/450

 
   

TED   Dünyada BTEC

BTEC programı, işletme ve teknolojik eğitimlere yeni bir bakış açısı getiren ve geliştiren eğitim anlayışıdır. Amacı mevcut eğitim sistemini uygulama odaklı, pratik ve canlı bir modern eğitim modeli ile desteklemektir. BTEC programı öğrencilere,
 
  • ilgili alanlarda uluslararası geçerliliği bulunan “award, certificate, diploma” düzeylerinde «mesleki yeterlilik» belgesine sahip olma fırsatı,
  • mesleki uzmanlık ve akademik ilerleme olanakları,
  • 21. yüzyıl öğrenme becerileri çerçevesinde, belge sahibine iş bulma sürecinde tercih edilme avantajı,
  • 25 sektörde 700’den fazla meslek alanında 1500 programda BTEC belgesi alma fırsatı,
  • yapılan çalışmaları, uluslararası düzeyde kabul gören “seviye” ve “kredilere” sahip sertifika ve diplomalara dönüştürebilme fırsatı,
  • “Seviye 3 Genişletilmiş(Extended) Diploma” ile 3 A Levels kazanmış olma, Level 3 belgesi alarak yurt dışında BA, BSc (Sanat ve Fen Bilimlerinde Lisans düzeyinde Üniversite Diploması) dereceleri ile uluslararası düzeyde tamamlayabilme ve İngiltere’de doğrudan iki yıllık ön lisans(HND) programlarına kabul edilme şansı sağlamaktadır.

BTEC başta YALE ve OXFORD gibi üniverstiler olmak üzere dünya çapında kabul gören bir eğitim programıdır.

http://www.ox.ac.uk/admissions/undergraduate/courses/entrance-requirements/examples-vocational-and-other-qualifications


TED   BTEC’i Neden Tercih Ettik?

Türkiye’de üniversite giriş sisteminde beklenen değişikliğin gerçekleşmesi durumunda öğrencilerin üniversiteye girişlerini kolaylaştırmak için.

http://www.osym2015.com/node/450

 
Okulumuz, aşağıda yer alan gerekçelerle öğrencilerine bu programı seçme alternatifi sunmayı tercih etmiştir.
 
  • 21. yüzyıl genç neslinin önümüzdeki 10-20 yıl içinde farklı meslek alanlarını deneyecek olmalarından hareketle daha lise düzeyinde olan öğrencilere farklı disiplinlerde kendilerini tanıma, ilgi alanlarını, yeterliliklerini vb. görme olanağı sağlaması 
  • Öğrencilerin yaptıkları “pratik” çalışmaları uluslararası kabul gören krediler ile tamamlaması
  • Yurt dışında öğrenim görmek isteyen öğrencileri eğitim almayı istedikleri alanda güçlendirmesi
  • Türkiye’de üniversite giriş sisteminde beklenen değişikliğin gerçekleşmesi durumunda öğrencileri gitmek istedikleri üniversite ve bölümlere giriş sürecinde güçlendirmesi
  • BTEC sertifika ve diplomalarının, mezunların iş bulma şansını % 14 arttırması (London Economics, Ekim 2010)
  • BTEC mesleki yeterliliklerine sahip kişilerin iş yaşamlarında elde ettikleri kazancın, sahip olmayanlara oranla % 34 daha fazla olması (London Economics, Ekim 2010)
  • Bir lise diplomasının ötesinde öğrencilere kazandırılan beceri(eleştirel düşünme, yaratıcılık vb.) ve yeterliklerin(risk alma, sorumluluk alma vb.) artırılması
  • BTEC ile akademik ve mesleki eğitimin birbirinin yerinde değil, birbirlerini tamamlayacak şekilde yürütülmesi
  • BTEC seviyesi yükseldikçe bunu akademik dereceler ile bütünleştiren öğrencilerin oranının artması

 


TED   Ortaokulda BTEC

TED Okullarında, BTEC programlarının öğrenme-öğretme süreçleri, öğretim materyalleri ve ünite görevlerinin hazırlanmasında okullarımızda görev yapan program geliştirme uzmanları, ölçme değerlendirme uzmanları ve alan öğretmenleri çalışmakta ve uygulamalar öğretmenler tarafından gerçekleştirilmektedir.

BTEC programları İngilizce dilinde ve okullarımıza özel MEB onaylı haftalık ders çizelgesinde bulunan seçmeli dersler kapsamında uygulanmaktadır.

BTEC LEVEL 1 AWARD IN SOCIAL MEDIA

(1. SEVİYE SOSYAL MEDYA YETERLİK BELGESİ)

BTEC LEVEL 1 AWARD IN SOCIAL MEDIA

(1. SEVİYE SOSYAL MEDYA YETERLİK BELGESİ)

BTEC 1. Seviye “Sosyal Medya (Social Media)” programı öğrencilere sosyal medya alanında eğitim vermeyi amaçlayan ve onlara mesleki alanda eğitim alma fırsatı sunan bir programdır. Ortaokulda 7. ve/veya 8. sınıf ve lisede hazırlık sınıfında uygulanmaktadır. Program aşağıdaki özelliklere sahiptir:

a) Haftada 2 ders saati uygulanarak bir yılda tamamlanır.

b) Toplam kredi sayısı 6’dır.

c) “Sosyal Medya İlkeleri” ve “Sosyal Medya ve Kişisel kullanım” adlı iki ünitesi bulunmaktadır.

d) Öğrenciler, programda yer alan üniteleri tamamlayarak ödül (award) belgesi kazanırlar.

Bu programla öğrenciler, eğitimleri ve mesleki gelişimleri için sosyal medya araçlarını kullanırken sosyal medyanın olumsuz etkileriyle baş edebilmenin yollarını öğrenirler. Öğrenciler süreçte İngilizce konuşma, okuma, yazma, dinleme becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar. Ayrıca öğrenciler, medya iletilerini çözümler,izledikleri filmlere, dizilere, reklamlara, takip ettikleri bilgisayar oyunlarına, internet sitelerine eleştirel bir bakış açısıyla bakar ve bu medya araçlarını sorgular hale gelirler. Program sonunda öğrenciler, günümüzde önemi hızla artan ve geleceğin mesleklerinden biri olan “Sosyal Medya Uzmanlığı” alanında uluslararası düzeyde kabul gören belge sahibi olabilmektedir.

 

INFORMATION TECHNOLOGY

BTEC LEVEL 2 CERTIFICATE

(2. SEVİYE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ SERTİFİKASI)

 

PROGRAMIN ÖZELLİKLERİ

Öğrencilere, bilgi teknolojileri sektörü için gerekli olan beceri ve nitelikleri kazandıran, öğrencilerin öğrendiklerini yeni durumlara pratik ve yaratıcı bir şekilde uygulamalarını sağlayan bir programdır.

 

  • Program, 18 ünite içermektedir.
  • Bir yıl içerisinde tamamlanması gereken toplam kredi sayısı 15’dir.

Bu ders kapsamında öğrenciler, pratik ve yaratıcı bir anlayışla yazılım, donanım ve iletişim ağı hakkında edindikleri bilgi ve becerileri,

  • yazılım programları tasarlamak ve değerlendirmek,
  • dijital animasyonlar, web siteleri, mobil uygulamalar tasarlamak ve değerlendirmek ve
  • bilgisayar grafikleri ve bilgisayar oyunları geliştirmek için kullanırlar.

PROGRAM TED İZMİR KOLEJİNDE NASIL UYGULANACAK?

  • 2015-2016 öğretim yılından itibaren
  • «Seçmeli Bilgi Teknolojisi» dersi kapsamında
  • Haftada 2 ders saati olmak üzere
  • 7. sınıflarda uygulanacak bir programdır.

TED   Lisede BTEC

TED   BTEC Uygulama ve Değerlendirme Sistemi

BTEC Uygulama ve Değerlendirme Sistemi
 
BTEC programlarının uygulanma sürecinde her bir ünitenin kazanımlarını gerçekleştirmeye yönelik öğrenme süreçleri(ders planları), öğretim materyalleri ve ölçme değerlendirme araçları geliştirilmektedir. BTEC Programlarının değerlendirme yaklaşımı, öğrenme çıktılarına ve değerlendirme ölçütlerine ilişkin öğrenci kanıtlarına dayalıdır ve değerlendirmelerin amacı alınan her bir ünitenin içeriğinin etkili öğrenildiğinden emin olmaktır. Program kapsamında öğrenciden her bir ünite için öğrenme kanıtları sunmaları beklenmektedir. Bu kanıtların değerlendirilmesi ise doğrudan o ünitenin programda var olan değerlendirme ölçütleriyle ilişkilendirilerek yapılmaktadır. Değerlendirmede sadece özgün (otantik) kanıtlar kabul edilirken akademik dürüstlük ilkelerini benimseyen öğrencilerden araştırmalar yapmaları, projeler hazırlamaları, sunumlar yapmaları, raporlar yazmaları, uygulamaya dayalı görevleri gerçekleştirmeleri, çeşitli ürünler ortaya koymaları ve ürün dosyası hazırlamaları beklenmektedir. Değerlendirme süreci sonrasında tüm belgeler ve öğrenci ürünleri kayıt altında tutulur.
 
BTEC 1. Seviye Sosyal Medya Yeterlik Programı (BTEC Level 1 Award in Social Media)
Değerlendirme Süreci
 
Değerlendirme sürecinde sonuç odaklı değerlendirmeden çok süreci de değerlendirmeyi içine alan performans görevleri ve projeler öğrencilere verilecektir. Bunların değerlendirilmesinde kontrol listesi, gözlem formu, dereceli puanlama anahtarı (rubric) ve dereceleme ölçeği; not verme amacı gütmeyen geri bildirim amaçlı değerlendirmelerde ise öz, akran ve grup değerlendirme formları kullanılacaktır.
 

 

BTEC 2. Seviye Bilgi Teknolojileri Sertifikası ( BTEC Level 2 Certificate in Information Technology ) Değerlendirme Süreci

 
BTEC 2. Seviye Bilgi Teknolojileri Sertifikası kapsamında öğrenciler, zorunlu ve seçmeli ünitelerin kazanımlarını gerçekleştirmek ile yükümlüdürler. Öğrencilerin kazanımları gerçekleştirme düzeyleri pass (geçiş düzeyi), merit (uygulama düzeyi) ve distinction (ayırt etme düzeyi) olmak üzere üç seviyede tanımlanmıştır. Her bir üniteye yönelik hazırlanmış ölçme araçları yardımıyla öğrencilerin, kazanımları hangi düzeyde gerçekleştirdiği belirlenir. Değerlendirmeler öğretmen tarafından gerçekleştirir ve öğrenciler değerlendirildikten sonra okulun belirlediği iç denetleyiciler yardımıyla bu değerlendirmeler kontrol edilir. Gerekli görülen özel durumlarda öğrencilere ekstra süre verilebilir ve ölçme araçlarıyla ortaya konan eksikliklerini tamamlamaları istenebilir.

 


TED   Kaynaklar

TED   İlgili Web Siteleri




 
  TED İzmir Koleji HIZLI ERİŞİM MENÜSÜ  
 
k12net Sistemi - TED Izmir Koleji   k12net Sistemi - TED Izmir Koleji   Tanıtım Videosu  
               
Veli Bülteni - TED Izmir Koleji   TED Izmir Koleji Okul Aile birligi Haber   Tanitim videolari - TED Izmir Koleji   TED Genel Merkez - TED Izmir Koleji  
 
TED Mesale Dergisi - TED Izmir Koleji TEDMEM - TED Izmir Koleji 10.000 Genç Mesale TED Ünversitesi  
 
TED Ünivesitesi Sanal Tur CCN Holding CCN Eğitim